Schroefsets met instelbare hoogte en demping
Belangrijkste kenmerken
- 30 niveaus van afzonderlijke rebound- en compressie-aanpassing
- Omgekeerd demperontwerp (afhankelijk van model)
- Ontwerp met dubbele zuiger (1 reservoir, 1 in shock)
- Met teflon gecoate stalen leidingen voor extern reservoir op omgekeerde dempers en massieve stuurpen voor auto's met dubbele A-arm
- Taps toelopende borgkraag voor montage aan de onderkant om te voorkomen dat deze losraakt
- Pillowball-topbevestigingen
- Stofhoes ter bescherming van de demperafdichting
- Aangepaste veertarieven beschikbaar
- Alle reserveonderdelen beschikbaar met korte levertijden
- 1 jaar fabrieksgarantie
- ✗ Omgekeerd schokdemperontwerp
- ✓ Lineaire klep
- ✗ Digressieve klep
- ✓ Optie voor aangepaste veerconstante
- ✓ 1 jaar garantie
- ✓ Individuele componenten beschikbaar
- ✓ Omgekeerd schokdemperontwerp
- ✓ Lineaire klep
- ✗ Degressieve klep
- ✓ Optie voor aangepaste veerconstante
- ✓ 1 jaar garantie
- ✓ Individuele componenten beschikbaar
- ✗ Omgekeerd schokdemperontwerp
- ✗ Lineaire klep
- ✓ Digressieve klep
- ✓ Optie voor aangepaste veerconstante
- ✓ 1 jaar garantie
- ✓ Individuele componenten beschikbaar
- ✗ Omgekeerd schokdemperontwerp
- ✓ Lineaire klep
- ✗ Digressieve klep
- ✓ Optie voor aangepaste veerconstante
- ✓ 1 jaar garantie
- ✓ Individuele componenten beschikbaar
- ✓ Omgekeerd schokdemperontwerp
- ✓ Lineaire klep
- ✗ Degressieve klep
- ✓ Optie voor aangepaste veerconstante
- ✓ 1 jaar garantie
- ✓ Individuele componenten beschikbaar
- indien van toepassing Omgekeerd schokdemperontwerp
- ✓ lineaire klep
- ✗ degressieve klep
- ✓ aangepaste veerconstanteoptie
- ✓ 1 jaar garantie
- ✓ afzonderlijke componenten beschikbaar
Corner-weight afstelling
Het instelbare onderste veerplatform van BC Racing-coilovers biedt de flexibiliteit om de setup van het voertuig nauwkeurig af te stemmen voor corner-weighting, zodat een optimale balans wordt bereikt en de efficiëntie van de banden wordt gemaximaliseerd. Om de prestaties te verbeteren, is het essentieel om een gelijkmatige gewichtsverdeling op elk wiel binnen een as te realiseren. Dit betekent dat beide voorbanden gelijke belastingen dragen, evenals beide achterbanden. Deze gebalanceerde verdeling zorgt ervoor dat elk wiel gelijk bijdraagt tijdens het bochtenwerk, wat resulteert in verbeterde grip, hogere bochtsnelheden en kortere rondetijden. Voor verdere aanpassing zijn optionele assister-veren beschikbaar, waarmee de wieluitslag binnen de unit nauwkeurig kan worden afgesteld om aan specifieke eisen te voldoen.
Rijhoogte-instelling
De rijhoogte wordt bepaald door de plaatsing van de bodembevestiging van de schroefset, die kan worden aangepast door deze langs het demperlichaam omhoog of omlaag te wikkelen, waardoor een uitgebreide reeks aanpassingsmogelijkheden ontstaat.
Omdat de rijhoogte wordt geregeld via de verstelbare bodembevestiging in plaats van via het veerplatform, behoudt u de volledige veerweg, ongeacht de gekozen rijhoogte-instelling.
Dempingsinstelling
De HM-coilovers beschikken over een 30-weg dempingsinstelling die zowel rebound als compressie combineert in één instelknop voor gebruiksvriendelijke eenvoud. Met deze instelbare functie kunt u uw voertuig nauwkeurig afstemmen op specifieke rijomstandigheden. Het rijgedrag van de auto kan worden verfijnd door de dempingsinstellingen voor zowel de voor- als achterzijde aan te passen. Bijvoorbeeld, het verhogen van de dempkracht aan de achterzijde ten opzichte van de voorzijde zorgt voor een meer oversteer-georiënteerde balans van het voertuig.
Pillowball (Rose Joint) Topmount
Veel BC Racing-coilovers zijn uitgerust met pillowball-topmounts. Deze mounts zijn vervaardigd uit aluminiumlegering en ondergaan een anodisatieproces en bead blasting, wat resulteert in een duurzame en hoogwaardige afwerking. Deze pillowballs, geproduceerd in Japan, hebben een solide samenstelling die alle flexibiliteit of speling elimineert die normaal voorkomt bij standaard rubberen mounts. Deze verbetering draagt bij aan een betere respons en handling, waardoor de algehele prestaties van de coilovers worden verhoogd.
Camber-instelling
Indien het mogelijk is om camber aan te passen op uw voertuig, zijn de BC Racing-coilovers standaard voorzien van camber-verstelbare aluminium pillowball-topmounts. Deze bevatten dezelfde hoogwaardige, in Japan geproduceerde pillowball, maar bieden het extra voordeel van een verstelbare topmount waarmee de camber kan worden ingesteld naar uw wensen, of het nu voor straatgebruik, circuit of drift is.
Corrosiebescherming
De dempereenheden zijn vervaardigd uit zwartgechromd staal, wat uitzonderlijke duurzaamheid garandeert, zelfs onder de strengste Europese winteromstandigheden. Ondertussen ondergaan de aluminium componenten, zoals topmounts en vergrendelingsringen, een anodisatieproces, en de stalen onderste mounts worden behandeld met een elektroforetisch proces, gevolgd door poedercoating.
Om de hoogste standaard van corrosiebestendigheid te waarborgen, ondergaat een willekeurige selectie van stalen onderdelen, waaronder beugels, dempers en schroeven, maandelijks een zoutneveltest. Deze rigoureuze testprocedure garandeert de kwaliteit van de beschermende processen en bevestigt dat de componenten voldoen aan de hoogst mogelijke normen voor corrosiebestendigheid.
Gepatenteerde concave onderste vergrendelingsring
Schroefsets maken gebruik van een vergrendelingsring om te voorkomen dat de onderste mount loskomt. Als de onderste mount loskomt, kan het demperlichaam naar beneden zakken in de mount, waardoor de rijhoogte aan die hoek afneemt en er gevaarlijke rij-eigenschappen kunnen ontstaan. Dit is een veelvoorkomend probleem bij schroefsets in het algemeen.
BC Racing maakt gebruik van een innovatief en gepatenteerd ontworpen onderste vergrendelingsring met een afgeschuinde rand die in een overeenkomstige afschuining van de coilover-bottom mount past. Dit vergroot het contactoppervlak aanzienlijk en voorkomt zo het veelvoorkomende en gevaarlijke probleem van loszittende vergrendelingsringen.
Hoogwaardige coilveren
BC Racing-coilovers gebruiken uitsluitend hoogwaardig staal voor hun veren. Ze worden vervaardigd uit SAE9254 hoogwaardig, duurzaam koudgewonden staal. De veren worden onderworpen aan een compressietest van meer dan 500.000 cycli met minder dan 5% vervorming.
Hoogwaardige olie
BC Racing zorgt ervoor dat uitsluitend hoogwaardige olie wordt gebruikt, zodat de dempingskarakteristieken niet alleen behouden blijven tijdens gebruik (bijvoorbeeld op landwegen of het circuit), maar ook de levensduur van de dempers op lange termijn wordt gemaximaliseerd. De olie degradeert niet snel, waardoor de operationele levensduur van de dempers aanzienlijk wordt verlengd.
BC Racing-dempers maken gebruik van een geavanceerd shim-stack ontwerp en hoogwaardige olie om de compressie- en rebound-snelheid van de demperstang consistent te regelen, zelfs onder de meest extreme omstandigheden.
Met stikstof geperste dempers
Bij intensief gebruik van een demper, zoals op het circuit of op hobbelige wegen bij hoge snelheid, kan de sterke belasting leiden tot beluchting van de olie en cavitatie. Dit proces veroorzaakt schuimvorming, waardoor de viscositeit van de olie afneemt en het dempingsvermogen van de demper vermindert. Hoewel hoogwaardige olie dit probleem grotendeels beperkt, gaat BC Racing een stap verder door de dempers onder druk te zetten met stikstof.
De stikstof oefent druk uit op een zwevende zuiger, waardoor een constante kracht op de olie wordt gecreëerd. Deze aanzienlijke vermindering van beluchting verbetert de consistentie en de algehele kwaliteit van de demping. Bovendien voegt de onder druk gezette stikstof een extra effectieve veerconstante toe aan de demper, wat de prestaties verder verbetert.
Bovenste veerplatform gemonteerd op lagers
Het minimaliseren van wrijving tussen de veer en de veerzetels is cruciaal, omdat de veer tijdens compressie verdraait. Als deze spanning niet wordt verlicht, kan de veer vastlopen, wat leidt tot een lichte verandering in de veerconstante tijdens het in- en uitveren. De opgewekte spanning kan snelle slijtage van de veerposities veroorzaken en in extreme gevallen kan het bovenste veerplatform en de vergrendelingsringen loskomen. Dit loskomen kan ertoe leiden dat het platform en de ringen langs de demper naar beneden schuiven, wat resulteert in ongelijke rijhoogte en het risico dat de veer tijdens volledige demperuitrekking uit de positie raakt.
De wrijving tussen veer en zetels beïnvloedt ook de stuureffort, aangezien de veren fysiek meedraaien met de wielen. Dit introduceert onnodige wrijving in het stuursysteem, wat de rijeigenschappen negatief beïnvloedt. BC Racing maakt gebruik van een innovatief ontwerp met een lager-gemonteerd bovenste veerplatform om deze problemen te verhelpen. Door de wrijving tussen veer en zetels aanzienlijk te verminderen, voorkomen BC Racing-units de genoemde problemen, verbeteren ze de efficiëntie van het stuursysteem en kan de veer en demper functioneren zoals bedoeld.
Optionele upgrades
Demperset-verstelverlengers – Om u tijd en moeite te besparen bij het verwijderen van de achterbakafdekking telkens wanneer u de demping van uw BC Racing-coilovers wilt aanpassen, bieden wij verstelverlengers in paren aan. Deze worden bevestigd op de verstelknop bovenop de coilover en zijn beschikbaar in drie lengtes: 110 mm, 200 mm en 250 mm. Ze kunnen in enkele seconden worden gemonteerd met een eenvoudige stelbout.
Assister-veerpunt – Misschien wilt u wat doorzakking in uw coilovers hebben, of de rijhoogte aanpassen door een extra kleinere assister-veer toe te voegen. Het veerpunt en de assister-veren maken dit mogelijk. De veren zijn verkrijgbaar in een breed scala aan veerwaarden.
Pillowball-topmount – Sommige toepassingen worden standaard geleverd met verharde rubberen topmounts om een hoog rijcomfort te garanderen en de kosten voor weggebruik zo laag mogelijk te houden. Voor deze voertuigen bieden wij vaak een pillowball-upgrade aan als u de flexibiliteit wilt verminderen en de auto iets sportiever wilt maken. Het upgraden naar pillowball elimineert de inherente flexibiliteit van zelfs het geharde rubber dat door BR Racing wordt gebruikt, waardoor de handling verbetert voor degenen die het ultieme zoeken.