Monotube Coilovers klaar voor snelweg en circuit

Belangrijkste kenmerken

  • Omgekeerde monotube demperlichamen (waar mogelijk)
  • Minder ongeveerd gewicht.
  • 30-voudig instelbare demping.
  • Rijhoogteverstelling onafhankelijk van veervoorspanning.
  • Camber instelbare bovenste bevestigingen (afhankelijk van het model).
  • Bovenste montage van kussenbal.
  • Bovenste voorste veerplatform met lager gemonteerd.
  • Stofhoes ter bescherming van demperafdichtingen.
  • Taps toelopende borgring voor montage aan de onderkant.
  • aangepaste veerconstanten beschikbaar.
  • 1 jaar fabrieksgarantie.
  • Alle reserveonderdelen zijn leverbaar met korte levertijden.

RM-serie

RM-MA | Voorzijde = omgekeerde schokdemper-camber kussenbal bovenbevestiging | Achterzijde = inclusief rubberen bovenbevestiging of zonder bovenbevestiging.

RM-MH | Voorzijde = omgekeerde demper met kussenbol-bovenmontage | Achterzijde = omgekeerde demper met kussenbol-bovenmontage.

Verminderde flex

De grote demperstang van 42 mm en het omgekeerde ontwerp geven de omgekeerde demperunits veel meer sterkte en weerstand tegen zijwaartse belasting. Door de flex te verminderen, zorgen de omgekeerde demperunits van de RM voor een consistentere stuurgeometrie, wat resulteert in een voorspelbaarder en responsiever rijgedrag.

Geen
BR-serie
BR-serie
Demping: Eénweg
  • Omgekeerd schokdemperontwerp
  • Lineaire klep
  • Digressieve klep
  • Optie voor aangepaste veerconstante
  • 1 jaar garantie
  • Individuele componenten beschikbaar
Geselecteerd
RM-serie
RM-serie
Demping: Eénweg
  • Omgekeerd schokdemperontwerp
  • Lineaire klep
  • Degressieve klep
  • Optie voor aangepaste veerconstante
  • 1 jaar garantie
  • Individuele componenten beschikbaar
Geen
DS-serie
DS-serie
Demping: Eénweg
  • Omgekeerd schokdemperontwerp
  • Lineaire klep
  • Digressieve klep
  • Optie voor aangepaste veerconstante
  • 1 jaar garantie
  • Individuele componenten beschikbaar
Geen
ER-serie
ER-serie
Demping: Tweeweg
  • Omgekeerd schokdemperontwerp
  • Lineaire klep
  • Digressieve klep
  • Optie voor aangepaste veerconstante
  • 1 jaar garantie
  • Individuele componenten beschikbaar
Geen
HM-serie
HM-serie
Demping: Tweeweg
  • Omgekeerd schokdemperontwerp
  • Lineaire klep
  • Degressieve klep
  • Optie voor aangepaste veerconstante
  • 1 jaar garantie
  • Individuele componenten beschikbaar
Geen
ZR-serie
ZR-serie
Demping: Drieweg
  • indien van toepassing Omgekeerd schokdemperontwerp
  • lineaire klep
  • degressieve klep
  • aangepaste veerconstanteoptie
  • 1 jaar garantie
  • afzonderlijke componenten beschikbaar

Corner-weight afstelling

Het instelbare onderste veerplatform van BC Racing-coilovers biedt de flexibiliteit om de setup van het voertuig nauwkeurig af te stemmen voor corner-weighting, waardoor een optimale balans wordt bereikt en de efficiëntie van de banden wordt gemaximaliseerd. Om de prestaties te verbeteren, is het essentieel om een gelijke gewichtsverdeling op elk wiel binnen een as te realiseren. Dit betekent dat beide voorbanden gelijke belastingen dragen, evenals beide achterbanden. Deze gebalanceerde verdeling zorgt ervoor dat elk wiel gelijk bijdraagt tijdens het nemen van bochten, wat resulteert in verbeterde grip, hogere bochtsnelheden en kortere rondetijden. Voor verdere aanpassing zijn optionele assister-veren beschikbaar, waarmee de wieluitslag binnen de unit nauwkeurig kan worden afgesteld om aan specifieke eisen te voldoen.

Hoogteverstelling

De rijhoogte wordt bepaald door de plaatsing van de bodembevestiging van de schroefset, die kan worden aangepast door deze langs het demperlichaam omhoog of omlaag te wikkelen, waardoor een uitgebreide reeks aanpassingsmogelijkheden ontstaat.

Omdat de rijhoogte wordt geregeld via de verstelbare bodembevestiging in plaats van via het veerplatform, behoudt u de volledige veerweg, ongeacht de gekozen rijhoogte-instelling.

Dempingaanpassing

De RM-schroefsets beschikken over een 30-voudige dempingsaanpassing die zowel rebound als compressie handig combineert in één enkele versteller, voor gebruiksvriendelijke eenvoud. Met deze aanpasbare functie kunt u uw voertuig afstemmen op specifieke rijomstandigheden.

Het verfijnen van het rijgedrag van de auto kan worden bereikt door de dempingsinstellingen voor zowel de voor- als achterkant aan te passen. Als u bijvoorbeeld de dempingskracht aan de achterkant vergroot in vergelijking met de voorkant, zal het voertuig naar een meer op overstuur gerichte houding verschuiven.

Pillowball (Rose Joint) Bovenste Montage

Veel BC Racing schroefsets zijn uitgerust met pillowball-bevestigingen aan de bovenkant. Deze bevestiging is gemaakt van aluminiumlegering en ondergaat een anodisatie- en parelstraalproces, wat resulteert in een duurzame en hoogwaardige afwerking.

Deze in Japan geproduceerde pillowballs hebben een solide samenstelling die de flex of speling die typisch is voor standaard rubberen bevestigingen elimineert. Deze verbetering draagt bij aan een verbeterde respons en handling, wat de algehele prestaties van de coilovers verbetert.

Camber-aanpassing

Als het mogelijk is om camberverstelling op uw voertuig te implementeren, dan zijn de BC Racing schroefsets automatisch voorzien van aluminium pillowball-topbevestigingen met camberverstelling. Deze hebben dezelfde hoogwaardige Japanse pillowball, maar bieden het extra voordeel van een verstelbare topbevestiging waarmee de camber kan worden aangepast aan uw behoeften, of het nu op de weg, op het circuit of bij driften is.

Corrosiebescherming

De demperunits zijn gemaakt van zwart verchroomd staal en zorgen voor uitzonderlijke duurzaamheid, zelfs in de zwaarste Europese winteromstandigheden. Ondertussen ondergaan de aluminium componenten, zoals de bovenmontages en sluitkragen, een anodisatieproces, en ondergaan de stalen onderste montages een elektroforetisch dispositieproces gevolgd door poedercoating.

Om de hoogste normen op het gebied van corrosiewerende eigenschappen te handhaven, wordt een willekeurige selectie stalen onderdelen, waaronder beugels, dempers en schroeven, maandelijks aan een zoutsproeitest onderworpen. Deze rigoureuze testprocedure garandeert de kwaliteit van beschermende processen en bevestigt dat de componenten voldoen aan de hoogst mogelijke normen voor corrosiebestendigheid.

Gepatenteerde concave onderste vergrendelingskraag

Schroefsets gebruiken een borgkraag om te voorkomen dat de onderste montage losraakt. Als de onderste montage losraakt, kan het demperlichaam zich een weg naar beneden in de onderste montage banen, waardoor de rijhoogte op die ene hoek wordt verminderd, wat kan leiden tot gevaarlijke rijeigenschappen. Dit is een veel voorkomend probleem bij schroefsets in het algemeen.

BC Racing maakt gebruik van een innovatief en gepatenteerd ontworpen onderste borgkraag met een afgeschuinde rand die in een overeenkomstige afschuining in de ondermontage van de schroefset past. Dit vergroot het oppervlak waarop de sluitkraag werkt enorm en voorkomt zo het veel voorkomende en gevaarlijke probleem van het losraken van de sluitkragen.

Hoogwaardige schroefveren

BC Racing-schroefsets gebruiken alleen staal van de hoogste kwaliteit voor hun verenfabrikant. Ze zijn gemaakt van SAE9254 duurzaam, koudgewonden staal met hoge sterkte.

De veren worden gedurende meer dan 500.000 cycli op compressie getest met minder dan 5% vervorming.

Olie van hoge kwaliteit

BC Racing zorgt ervoor dat alleen olie van hoge kwaliteit wordt gebruikt, zodat de demping niet alleen op dat moment behouden blijft (dat wil zeggen tijdens een ritje op de weg of op het circuit), maar dat de levensduur op lange termijn wordt gemaximaliseerd met olie die niet verslechtert snel in de loop van de tijd, waardoor de levensduur van de dempers aanzienlijk wordt verlengd.

BC Racing-dempers maken gebruik van een geavanceerd vulstukontwerp en hoogwaardige olie om de compressie- en reboundsnelheid van de demperstang consistent te regelen, zelfs onder de meest extreme omstandigheden.

Stikstofdrukdempers

Wanneer een demper aan rigoureus gebruik wordt onderworpen, zoals op het circuit of op hobbelige wegen met hoge snelheid, kan de intense activiteit leiden tot beluchting van de olie en het optreden van cavitatie. Dit proces resulteert in schuimvorming, waardoor de viscositeit van de olie effectief wordt verminderd en bijgevolg het dempende effect van de unit wordt verminderd. Hoewel olie van hoge kwaliteit een grote bijdrage levert aan het verminderen van dit probleem, zet BC Racing een extra stap door de dempers onder druk te zetten met stikstof.

De stikstof oefent druk uit op een zwevende zuiger, waardoor een permanente kracht op de olie ontstaat. Deze aanzienlijke vermindering van de beluchting verbetert de consistentie en de algehele kwaliteit van de demping. Bovendien introduceert de onder druk staande stikstof een extra element van effectieve veerconstante in de dempereenheid, waardoor de prestaties nog verder worden verbeterd.

Lager gemonteerd bovenste veerplatform

Het minimaliseren van de wrijving tussen de veer en de zittingen is van cruciaal belang omdat de veer tijdens compressie verdraait. Als u deze spanning niet verlicht, kan dit resulteren in het vastlopen van de veer, waardoor een kleine verandering in de veerconstante ontstaat wanneer deze wordt samengedrukt en uitgetrokken. De gegenereerde spanning kan leiden tot snelle slijtage van de veerstangen en in extreme gevallen kan dit ervoor zorgen dat het veerplatform en de borgkragen losraken. Door dit loskomen kunnen het platform en de kragen langs de demper naar beneden verschuiven, wat resulteert in een ongelijkmatige rijhoogte en het risico bestaat dat de veer ontwricht tijdens de volledige demperuitbreiding.

De wrijving tussen de veer en de stoelen heeft ook invloed op de stuurinspanning, aangezien de veren fysiek met de wielen meedraaien. Dit introduceert onnodige wrijving in het stuursysteem, wat de rijeigenschappen van het voertuig negatief beïnvloedt.

BC Racing maakt gebruik van een innovatief ontwerp met een op lagers gemonteerd bovenste veerplatform om deze problemen aan te pakken. Door de wrijving tussen de veer en de stoelen aanzienlijk te verminderen, vermijden BC Racing-eenheden de genoemde problemen, waardoor de efficiëntie van het stuursysteem wordt verbeterd en de veer en demper kunnen werken zoals bedoeld.

Optionele upgrades

Verlengstukken voor het afstellen van de demper – om u de tijd en moeite te besparen van het verwijderen van de hoedenplank elke keer dat u de demping van uw BC Racing-schroefsets wilt afstellen, kunnen we paar verlengstukken voor de demper aanbieden. Deze worden bevestigd aan de instelknop aan de bovenkant van de schroefset en zijn verkrijgbaar in drie lengtes: 110 mm, 200 mm en 250 mm. Ze worden binnen enkele seconden bevestigd met een eenvoudig ontwerp met een stelschroef.

Assister-veerstok – misschien geeft u er de voorkeur aan om wat droop te laten lopen met uw schroefsets of misschien wilt u de rit veranderen door een extra kleinere hulpveer toe te voegen. Met de veerstok en hulpveren kunt u dit doen. De veren zijn verkrijgbaar in een breed scala aan veerconstanten.

Pillowball-topmontage – sommige toepassingen worden standaard geleverd met geharde rubberen topmounts om de hoogste kwaliteit te garanderen en de kosten zo redelijk mogelijk te houden voor gebruik op de weg, maar we bieden vaak een kussenbal-upgrade voor deze voertuigen als u deze flex wilt verwijderen en de auto een beetje meer hardcore. Door te upgraden naar een kussenbal wordt de flex geëlimineerd die inherent is aan zelfs het geharde rubber dat door BR Racing wordt gebruikt, waardoor de handling wordt verbeterd voor degenen die op zoek zijn naar het ultieme.