Schroefsets met aanpasbare hoogte en demping

Belangrijkste kenmerken

Digressieve zuiger- en dempingscurve

Schokdemperlichaam afgewerkt in satijnchroom

30 klikken voor gelijktijdige rebound- en compressie-instelling

Rijhoogte-instelling apart van veervoorspanning

Camber-verstelbare topmounts (afhankelijk van model)

Pillowball-topmounts

Bovenste veerplatform gemonteerd op lagers

Stofhoes ter bescherming van de demperafdichting

Conische onderste montagering om loskomen te voorkomen

Mogelijkheid voor aangepaste veerwaarden

Alle reserveonderdelen beschikbaar met korte levertijden

1 jaar fabrieksgarantie

Het DS-schroefsetsysteem van BC Racing, met digressieve afstelling, erft de uitstekende eigenschappen van het BR Type-model en is daarmee ideaal voor bestuurders die op zoek zijn naar circuitgerichte coilovers. Het digressieve zuigerontwerp introduceert een niet-lineaire dempingscurve, waardoor de demping bij lage snelheid toeneemt om rolbewegingen van de carrosserie tijdens bochten, acceleratie en remmen te beheersen. Tegelijkertijd wordt de demping bij hoge snelheid verminderd om wielbewegingen mogelijk te maken bij het passeren van stoepranden, waardoor de volledige impact niet op de voertuigstructuur wordt overgedragen en het algemene balansgevoel van de auto behouden blijft.

Geen
BR-serie
BR-serie
Demping: Eénweg
  • Omgekeerd demperontwerp
  • Lineaire afstelling
  • Digressieve afstelling
  • Optie voor aangepaste veerwaarde
  • 1 jaar garantie
  • Losse onderdelen beschikbaar
Geen
RM-serie
RM-serie
Demping: Eénweg
  • Omgekeerd demperontwerp
  • Lineaire afstelling
  • Digressieve afstelling
  • Optie voor aangepaste veerwaarde
  • 1 jaar garantie
  • Losse onderdelen beschikbaar
Geselecteerd
DS-serie
DS-serie
Demping: Eénweg
  • Omgekeerd demperontwerp
  • Lineaire afstelling
  • Digressieve afstelling
  • Optie voor aangepaste veerwaarde
  • 1 jaar garantie
  • Losse onderdelen beschikbaar
Geen
ER-serie
ER-serie
Demping: Tweeweg
  • Omgekeerd demperontwerp
  • Lineaire afstelling
  • Digressieve afstelling
  • Optie voor aangepaste veerwaarde
  • 1 jaar garantie
  • Losse onderdelen beschikbaar
Geen
HM-serie
HM-serie
Demping: Tweeweg
  • Omgekeerd demperontwerp
  • Lineaire afstelling
  • Digressieve afstelling
  • Optie voor aangepaste veerwaarde
  • 1 jaar garantie
  • Losse onderdelen beschikbaar
Geen
ZR-serie
ZR-serie
Demping: Drieweg
  • indien van toepassing Omgekeerd demperontwerp
  • Lineaire afstelling
  • Digressieve afstelling
  • Optie voor aangepaste veerwaarde
  • 1 jaar garantie
  • Losse onderdelen beschikbaar

Corner-weight afstelling

Het instelbare onderste veerplatform van BC Racing-schroefsets biedt de flexibiliteit om de setup van het voertuig fijn af te stellen voor corner-weighting, zodat een optimale balans wordt bereikt en de efficiëntie van de banden wordt gemaximaliseerd. Om de prestaties te verbeteren, is het cruciaal om een gelijkmatige gewichtsverdeling op elk wiel binnen een as te realiseren. Dit betekent dat beide voorbanden gelijke belastingen dragen, evenals beide achterbanden. Deze gebalanceerde verdeling zorgt ervoor dat elk wiel gelijk bijdraagt tijdens het bochtenwerk, wat resulteert in verbeterde grip, hogere bochtsnelheden en kortere rondetijden. Voor verdere aanpassing zijn optionele assister-veren beschikbaar, waarmee de wieluitslag binnen de unit nauwkeurig kan worden afgesteld om aan specifieke eisen te voldoen.

Rijhoogte-instelling

De rijhoogte wordt bepaald door de positie van de coilover-bottom mount, die kan worden aangepast door deze omhoog of omlaag te draaien op het demperlichaam, wat een breed scala aan aanpassingsmogelijkheden biedt. Omdat de rijhoogte wordt geregeld via de instelbare bottom mount in plaats van het veerplatform, behoudt u volledige demperweg ongeacht de gekozen rijhoogte-instelling.

Dempingsinstelling

De DS-schroefsets beschikken over een 30-weg dempingsinstelling die zowel rebound als compressie combineert in één instelknop voor gebruiksvriendelijke eenvoud. Met deze instelbare functie kunt u uw voertuig fijn afstemmen op specifieke rijomstandigheden. Het rijgedrag van de auto kan worden verfijnd door de dempingsinstellingen voor zowel de voor- als achterzijde aan te passen. Bijvoorbeeld, het verhogen van de dempkracht aan de achterzijde ten opzichte van de voorzijde zorgt voor een meer oversteer-georiënteerde balans van het voertuig.

Pillowball (Rose Joint) Bovenste Montage

Veel BC Racing-schroefsets zijn uitgerust met pillowball-topmounts. Deze mounts, vervaardigd uit aluminiumlegering, ondergaan een anodisatieproces en bead blasting, wat resulteert in een duurzame en hoogwaardige afwerking. Deze pillowballs, geproduceerd in Japan, hebben een solide samenstelling die alle flexibiliteit of speling elimineert die normaal voorkomt bij standaard rubberen mounts. Deze verbetering draagt bij aan een betere respons en handling, waardoor de algehele prestaties van de schroefsets worden verhoogd.

Camber-instelling

Indien het mogelijk is om camber aan te passen op uw voertuig, zijn de BC Racing-schroefsets standaard voorzien van camber-verstelbare aluminium pillowball-topmounts. Deze bevatten dezelfde hoogwaardige in Japan vervaardigde pillowball, maar bieden het extra voordeel van een verstelbare topmount waarmee de camber kan worden ingesteld naar uw wensen, of het nu voor straatgebruik, circuit of drift is.

Corrosiebescherming

De dempereenheden zijn vervaardigd uit zwartgechromd staal, wat uitzonderlijke duurzaamheid garandeert, zelfs onder de strengste Europese winteromstandigheden. Ondertussen ondergaan de aluminium componenten, zoals topmounts en vergrendelingsringen, een anodisatieproces, en de stalen onderste mounts worden behandeld met een elektroforetisch proces, gevolgd door poedercoating.

Om de hoogste standaard van corrosiebestendigheid te waarborgen, ondergaan een willekeurige selectie van stalen onderdelen, waaronder beugels, dempers en schroeven, maandelijks een zoutneveltest. Deze rigoureuze testprocedure garandeert de kwaliteit van de beschermende processen en bevestigt dat de componenten voldoen aan de hoogst mogelijke normen voor corrosiebestendigheid.

Gepatenteerde concave onderste vergrendelingsring

Schroefsets maken gebruik van een vergrendelingsring om te voorkomen dat de onderste mount loskomt. Als de onderste mount loskomt, kan het demperlichaam naar beneden zakken in de mount, waardoor de rijhoogte aan die hoek afneemt en er gevaarlijke rij-eigenschappen kunnen ontstaan. Dit is een veelvoorkomend probleem bij schroefsets in het algemeen.

BC Racing gebruikt een innovatief en gepatenteerd ontworpen onderste vergrendelingsring met een afgeschuinde rand die in een overeenkomstige afschuining van de coilover-bottom mount past. Dit vergroot het contactoppervlak waarop de vergrendelingsring werkt aanzienlijk en voorkomt zo het veelvoorkomende en gevaarlijke probleem van loszittende vergrendelingsringen.

Hoogwaardige coilveren

BC Racing-schroefsets gebruiken uitsluitend hoogwaardig staal voor hun veren. Ze worden geproduceerd uit SAE9254 hoogwaardig, duurzaam koudgewonden staal. De veren worden onderworpen aan een compressietest van meer dan 500.000 cycli met minder dan 5% vervorming.

Hoogwaardige olie

BC Racing zorgt ervoor dat uitsluitend hoogwaardige olie wordt gebruikt, zodat de dempingskarakteristieken niet alleen behouden blijven tijdens gebruik (bijvoorbeeld op een landweg of circuit), maar ook de levensduur van de dempers op de lange termijn wordt gemaximaliseerd. De olie degradeert niet snel, waardoor de operationele levensduur van de dempers aanzienlijk wordt verlengd.

BC Racing-dempers maken gebruik van een geavanceerd shim-stack ontwerp en hoogwaardige olie om de compressie- en rebound-snelheid van de demperstang consistent te regelen, zelfs onder de meest extreme omstandigheden.

Met stikstof geperste dempers

Bij intensief gebruik van een demper, zoals op het circuit of op hobbelige wegen bij hoge snelheid, kan de sterke belasting leiden tot beluchting van de olie en het ontstaan van cavitatie. Dit proces veroorzaakt schuimvorming, waardoor de viscositeit van de olie afneemt en het dempingsvermogen van de demper vermindert. Hoewel hoogwaardige olie dit probleem grotendeels beperkt, gaat BC Racing een stap verder door de dempers onder druk te zetten met stikstof.

Bovenste veerplatform gemonteerd op lagers

Het minimaliseren van wrijving tussen de veer en de veerzetels is cruciaal, omdat de veer tijdens compressie verdraait. Als deze spanning niet wordt verlicht, kan de veer vastlopen, wat leidt tot een lichte verandering in de veerconstante tijdens het in- en uitveren. De opgewekte spanning kan snelle slijtage van de veerposities veroorzaken en in extreme gevallen kan het bovenste veerplatform en de vergrendelingsringen loskomen. Dit loskomen kan ertoe leiden dat het platform en de ringen langs de demper naar beneden schuiven, wat resulteert in ongelijke rijhoogte en het risico dat de veer tijdens volledige demperuitrekking uit de positie raakt.

De wrijving tussen veer en zetels beïnvloedt ook de stuureffort, aangezien de veren fysiek meedraaien met de wielen. Dit introduceert onnodige wrijving in het stuursysteem, wat de rijeigenschappen negatief beïnvloedt. BC Racing maakt gebruik van een innovatief ontwerp met een lager-gemonteerd bovenste veerplatform om deze problemen te verhelpen. Door de wrijving tussen veer en zetels aanzienlijk te verminderen, voorkomen BC Racing-units de genoemde problemen, verbeteren ze de efficiëntie van het stuursysteem en kan de veer en demper functioneren zoals bedoeld.

Optionele upgrades

Optionele upgrades

Demperset-verstelverlengers – Om u tijd en moeite te besparen bij het verwijderen van de achterbakafdekking telkens wanneer u de demping van uw BC Racing-schroefsets wilt aanpassen, bieden wij paargewijs verstelverlengers aan. Deze worden bevestigd op de verstelknop bovenop de coilover en zijn beschikbaar in drie lengtes: 110 mm, 200 mm en 250 mm. Ze worden in enkele seconden gemonteerd met een eenvoudige stelbout.

Assister-veerpunt – Misschien wilt u wat meer doorzakking hebben met uw coilovers of de rijhoogte aanpassen door een extra kleinere assister-veer toe te voegen. Het veerpunt en de assister-veren maken dit mogelijk. De veren zijn verkrijgbaar in een breed scala aan veerwaarden.

Pillowball-topmount – Sommige toepassingen worden standaard geleverd met verharde rubberen topmounts om een hoge rijkwaliteit te garanderen en de kosten voor weggebruik zo laag mogelijk te houden. Voor deze voertuigen bieden wij vaak een pillowball-upgrade aan als u deze flexibiliteit wilt wegnemen en de auto iets sportiever wilt maken. Het upgraden naar pillowball elimineert de inherente flexibiliteit van zelfs het geharde rubber dat door BR Racing wordt gebruikt, waardoor de handling verbetert voor degenen die het ultieme willen.